Csomagolástervezés

Mi is az a csomagolástervezés?

Bár a legtöbb ember számára természetes, hogy egy adott terméket becsomagolva vásárolunk meg, arra kevesen gondolnak, hogy milyen munka áll egy ilyen csomagolás megtervezése mögött. Nem elsősorban csak a formára kell itt gondolni, hanem az egyéb tényezőkre: a design, a grafika, illetve a címkék megtervezése. Azt hihetnénk, ez kevésbé hangsúlyos, azonban egy csomagolás igenis sokat számít egy termék kapcsán. A legújabb kutatások szerint a shopper marketing szerepe a vásárlásnál igen jelentős, a márka kiválasztása az esetek mintegy 70 százalékában az eladás helyén történik – így ennek a döntésnek komoly részét képezi a csomagolás minősége. Gondoljunk csak bele, mi magunk is hányszor nézünk meg közelebbről egy terméket csak azért, mert a csomagolása felkelti a figyelmünket!

 

Meg kell látni, mi illik a termékhez!

A csomagolástervezés legnehezebb, legtöbb kreativitást igénylő része az, hogy kitaláljuk, mi illik egy adott termékhez – és természetesen ezt összehangoljuk az ügyfél igényeivel, akinek sokszor egészen konkrét elképzelései vannak. Ahogy említettük, a csomagolás külseje, ha úgy tetszik, designja nagyon sokat számít, többek között ezen is múlhat, hogy a későbbiekben mennyien fogják majd az adott terméket megvásárolni, mennyire lesz az sikeres. Minden apró részlet számít: a színvilág, a csomagoláson megjelenő minták, a szövegek betűtípusa, illetve mindezek mérete. Akkor jó a csomagolás, ha felhívja a figyelmet a termékre, de nem üt el attól, illik hozzá.

 

Nagy a felelősség

Elsőre talán furcsán hangzik, de a csomagolástervezés nagy felelősség, hiszen sok múlhat rajta, akár a termék sikere is. Az előzőek alapján nyilvánvaló, hogy a csomagolás komoly marketingeszköz, éppen ezért egyáltalán nem mindegy, hogy milyen. Egy rosszul eltalált külső borítás szürkévé, láthatatlanná varázsolhat bármilyen terméket, aminek következtében kevesen emelik majd le a polcról. Ha viszont a csomagolás rendben van, nagyban megnő az esélye, hogy az adott termék kiemelkedik a többi közül, így a fogyasztók körében sikeres lesz. Érdemes tehát a csomagolástervezést profikra bízni!